Pinsamt.

När vi ändo är inne på post...

Haha. Jag kan ju bara sitta och skratta åt folket. Dom som sitter och styr över skolan.

Angående splittringen av klass 8G på Ljungsbroskolan.

Inför varje nytt läsår i grundskolan görs en organisation av eleverna i grupper/klasser. Denna grundar sig på antalet elever och den ekonomiska tilldelningen som varje rektor får inför ett nytt läsår.

På Ljungsbroskolan är det färre elever till hösten 2009. Dessutom har en sänkning av intäkter till våra skolor skett på grund av minskade skatteintäkter totalt i kommunen. Jag kan bara beklaga att ni fått den uppfattningen att den organisation som gjordes inför ett era elever skulle börja åk 7 skulle gälla även de följande läsåren i Ljungsbroskolan.

Ljungsbroskolans personal och nya rektor kommer tillsammans att arbeta för att ge era barn bästa möjliga förutsättningar för att de ska nå bästa möjliga resultat under detta läsår.

Det här stod i ett brev jag (och troligtvis resten av min klass) fick på posten igår.

"Jag kan bara beklaga att ni fått den uppfattningen att den organisation som gjordes inför ett era elever skulle börja åk 7 skulle gälla även de följande läsåren i Ljungsbroskolan." - Så vadå, dom visste hela tiden att vi skulle splittras inför 9an. URSÄKTA!


Kommentarer
Postat av: ankan

helt seriöst, är dom helt jävla dumma i huvudet eller? Dom sa ju annat till föräldrarna på mötet, då ba: vi trodde att vi skulle kunna hålla det osvosv, haha, jävla puckon!

2009-06-16 @ 22:03:49
URL: http://ankkann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0