New Moon

Förlåt att uppdateringen uteblev efter filmen även fast jag lovade att skriva. Men när vi kom hem på natten somnade jag och vart sedan sjuk dagen efter! Men vad tyckte jag om filmen nu då?

S Å  J Ä V L A  B R A ! Herregud asså! Verkligen helt underbar! Men fråga mig inte vilken av Twilight eller New Moon som var bäst! För jag vet inte svaret... (fast jag tror det är New Moon! Haha!) Dom lyckades verkligen bra med att ta bort det minst viktiga för att skapa en rimligt längd på filmen utan att ta bort något som var avgörande eller väldigt roligt att få se. Edward är ju borta stärre delen av filmen och delarna med Jacob är enligt mig typ lika allihopa (kan bero på att jag är Team Edward!?) så ganska mycket av det försvann, eller så tryckte flera scener från boken ihop till en i filmen. Ska inte avslöja något men om du hatar plötsliga slut, borde du gå ifrån filmen innan den slutar... fast då blir det ju ett konstigt slut i alla fall... hmm. (Slutet på folken är inte konstigt, men dom har gjort ett slut så att man bli arg för att 3dje filmen inte kommer ut snabbare. Boken slutar på samma sätt men inte lika plötsligt. Dom rundade av det lite snyggare i boken!)

Men som jag sa var den helt suverän. A M A Z I N G ! Jag grät först typ 80% av filmen för att allt är så otroligt vackert, sorgligt, underbart, fint (jag kan inte räkna upp allt) och sedan när filmen var slut var jag helt nere trots det lyckliga slutet eftersom jag nu måste vänta 8 månader på Eclipse. Jag orkar inte vänta! JAG ORKAR INTE!

Nu ska jag jobba på att bli friska, gå ner och äta eftersom mamma och pappa tjatat som bara den och drömma om Edwad utan tröja! Wiiee!

Puss &Kram S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0