Det gäller att vara tacksam!

Jag sitter faktist och funderar på något här...

förstår vi verkligen hur många person det finns i den här världen vi borde tacka. Även människor vi hatar. Som exempel - min lärare i 6an... Maggan! Ew! Men när jag tänker efter... om inte hon hade varit min lärare, hade jag kanske inte kommit i klass 8g, och då hade jag kanske inte kommit i samma klass som Ankan. Då hade jag aldrig blivit kompis med henne. Det kan jag inte tänka mig. När man tänker på det är det väldigt läskigt.

Eller om Julia inte bestämt sig för att flytta hit till Linköping. Då hade jag aldrig träffat henne, jag hade alltid vetat att hon existerade. Då hade jag aldrig behövt säga grattis till någon imorgon. Då hade jag troligtvis inte varit lika tajt med Ankan som jag är nu. Det är tack vara Julia tror jag. Det kan jag ju inte veta säkert eftersom jag inte vet hur det varit annars. Och jag vill inte veta heller... för att hon flyttade helt var helt underbart!

Tänk om inte jag hade börjat på Malforskolan från början. Utan gårr till Ljungsbro direkt. Då hade inte jag känt alla underbara personer från Malfors. Fyfan! Dessa viktiga beslut!

Alla dessa små saker, kan verka helt obetydliga vid det tillfället. Men tänk sedan efter när det gått ett par timmar, ett par dagar, ett par år. Tänk på koncekvenserna. Vad som händer på grund av det.

Eller - tänk om min mamma, istället för att gå till det stället hon träffade pappa, varit hemma och kollat på TV, hade inte jag funnits. Det är en otroligt läskig tanke.

Allt vi gör påverkar framtiden. Och det är något vi måste komma ihåg. Men man ska även komma ihåg, att det behöver inte vara något bra just nu som leder till något bra i framtiden. Allt leder till något bra. Varesig men vet det eller inte. Det kanske bara tar lite tid.

***

Jag har ingen aning om det här var begripligt för någon annan än mig. Men jag fattar i alla fall vad jag menar.

Puss &Kram S


Kommentarer
Postat av: ankaan

jag fattar precis, det är oxå just det att jag råkade komma in i ett rum där jag såg Joe på tvn, annars hade det kasnke aldrig hänt, och då hade jag heller aldrig blivit lika tajt med dig :S. Eller om jag beslutade mig för att inte byta skola från Björkö, jag hade inte vetat att du existerade?? asså hjälp, ett liv utan dig? :O

2009-09-19 @ 23:22:11
URL: http://ankkann.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-09-19 @ 23:31:14
Postat av: josse

never in my life hunny<3

2009-09-19 @ 23:31:24
URL: http://jhirschman.blogg.se/
Postat av: J U L I A

<3

2009-09-20 @ 10:35:04
URL: http://juliaji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0